Nije sve na CES-u ove godine ukorijenjeno u softveru. Pogledajte Mobion, konceptni automobil iz Hyundai grupe dijelova Mobis koji je u osnovi Ioniq 5 s nekim zgodnim pokretima. Sjećate li se MC Hammer-a koji je plesao na pisaćoj mašini još 1990-ih? Ovaj auto to može. U svakom slučaju, nekako.
To je zato što uključuje sledeću generaciju “e-Corner System”, što je fensi način da se kaže da se sva četiri njegova točka mogu okretati nezavisno. Ako to zvuči kao funkcija Crabwalk GMC Hummer EV , niste u krivu. Međutim, u Mobionu, točkovi se mogu rotirati za 90 stepeni. To je mnogo više pokreta nego što ćete dobiti u Hummeru, omogućavajući Mobionu da se kreće bočno.
Mnogi automobili ovih dana nude određenu mjeru upravljanja na četiri točka, ali ova vrsta artikulacije nije postignuta bez značajnog razmišljanja i inženjeringa. Između ostalog, svaki točak je u osnovi vlastiti samozatvoreni pogonski sklop. Hyundai Mobis ovu tehnologiju naziva “In-Wheel”, koja uključuje električni motor, funkcije kočenja, upravljanja i ovjesa na svakom točku.
Bez ikakvih osovinskih osovina ili dodatnih komponenti kočnica koje se uvlače u podvozje, Mobion može doslovno voziti bočno za najlakši posao paralelnog parkiranja u vašoj automobilskoj karijeri. Ili za one koji traže malo zabave, također može izvoditi okretne okrete kako bi izvukli najbolje krofne ikada. Naravno, u svrhu demonstracije, ovo se izvodi pri malim brzinama, ali shvatili ste.
Primetićete da smo ranije spomenuli da je ovo sistem nove generacije. Hyundai Mobis već neko vrijeme radi na tome, pokazujući verziju na Ioniq 5 ranije 2023. Osim što posjeduje ovu manevarska tehnologija sljedeće generacije, Mobion se izdvaja od normalnog Ioniq 5 s novim vanjskim osvjetljenjem koje može upozoriti druge vozače u gomili situacija kao što su pješački prelaz. Takođe može da projektuje slike na tlo kroz spektar od 360 stepeni, upozoravajući druge na nameravani smer automobila, između ostalog.
Honda će izgraditi oštar električni EV baziran na ovom konceptu
Hoće li doći u proizvodnju? Hyundai u ovom trenutku nema šta da kaže o budućim primenama sistema e-Corner. Ali imajući u vidu praktične prednosti automobila koji se može kretati bočno ili okretati na mjestu (bez ogromnog dima iz guma, u svakom slučaju), gotovo je zagarantovano da ćemo vidjeti više ovoga u mjesecima i godinama koje dolaze.