Nakon što je sredinom godine zabilježio najgore poslovne rezultate u svoje 53 godine poslovanja, Nike se žestoko bori za ‘dio kolača‘ u trenutku kada globalna prodaja patika raste.
Budući da su im dionice u junu pale za čak 20 posto, to neće biti nimalo lak zadatak bez obzira na to što su uložili dodatne milijarde na i onako skupe promidžbene kampanje, troškove srezali za dvije milijarde dolara i u sklopu toga otpustili dva posto radne snage.
Najveći izazov je to što su proteklih godina izgubili dio svoje popularnosti, a kupci se okreću i drugim brendovima. Takav, za sebe negativan trend potaknuo je sam Nike kada je 2017. godine odlučio svoj fokus prodajne strategije prebaciti s maloprodaje na model izravnog potrošača. Na policama trgovaca obućom nastao je višak prostora koji su popunili Nikeovi konkurenti, i to vrlo uspješno. Foot Locker, jedan od najvećih svjetskih trgovaca tenisicama, objavio je da u posljednje tromjesečju ponovno bilježe rast prodaje u svojim trgovinama otkako su proširili svoj asortiman, piše Financial Times.
Čelnici Nikea su kasnije priznali da je firma previše požurila s izravnom i internetskom prodajom pa više nisu tako lako mogli doći do kupaca koji su se vratili kupnji u trgovinama kako je pandemija popuštala. Sad aktivno rade na vraćanju maloprodajnih partnera.
– Naši timovi blisko sarađuju s našim partnerima otkako smo priznali neke od pogrešnih koraka u vezi s pretjeranim fokusiranjem na izravnu prodaju – rekao je ovog mjeseca Matthew Friend, Nikeov glavni financijski direktor.
Pitanje je samo hoće li trgovci biti spremni ustupiti prostor Nikeu koji je imao prije 2017., prenosi SEEbiz.
Ipak, Nike se s pravom nada da će se pozitivni trend vezan uz sportsku obuću preliti i na njihovo poslovanje. Iz američkog lanca specijaliziranih trgovina Fleet Feet su poručili kako ‘nikada nisu vidjeli brend koji je jak kao tenisice‘. Prodaja sportske obuće općenito je otpornija na recesiju od mnogih drugih proizvoda, uključujući odjeću, automobile, ali i kućanske aparate.
Sportsku obuću kupuju roditelji za svoju djecu i sebi, sportaši i svi koji se rekreativno bave sportom, a mnogi zaljubljenici u tenisice ne libe se kupiti još jedan par iz limitirane kolekcije iako, uz desetke para koje već imaju kod kuće, im zapravo ni nisu potrebne.