Prema izvještaju Bloomberga, fudbalski klubovi engleske Premier lige osigurali su rekordnih 170 miliona dolara u sponzorskim ugovorima od kripto kompanija za sezonu 2024/25.
Do ovog porasta dolazi u trenutku kada se učesnici lige suočavaju sa strožijim ograničenjima sponzorstava od strane kockarskih kompanija, koje su im tradicionalno bile glavni izvor prihoda.
Porast kripto sponzorstava
Prema izvještaju, nekoliko većih klubova već je potpisalo značajne kripto ugovore. Na primjer, vodeća kripto mjenjačnica Kraken sponzoriše Tottenham Hotspur, Atlético Madrid iz La Lige, kao i RB Leipzig iz njemačke Bundeslige.
U junu 2023. godine, aktuelni prvak Premier lige, Manchester City, produžio je svoje partnerstvo s OKX-om na tri godine, u ugovoru koji će platformu koštati 70 miliona dolara, prenosi Bankar me.
Još jedna kripto mjenjačnica, Crypto.com, takođe je uveliko uključena u fudbal. Kompanija, koja posjeduje prava na ime bivše Staples Arene, gdje igraju Los Angeles Lakersi i Los Angeles Clippersi, objavila je u augustu da će sponzorisati UEFA Ligu šampiona do 2027. godine.
Rast kripto sponzorstava nije ograničen samo na najveće klubove u najjačim ligama. Turski Galatasaray nedavno je potpisao dvogodišnji ugovor sa kompanijom za analitiku blockchaina Arkham Intelligence, vrijedan oko 4 miliona dolara, kako bi logo bio istaknut na rukavima tima.
Kockanje out, kripto in
Za klubove Premier lige ova partnerstva predstavljaju veliki preokret u sponzorskom pejzažu, posebno sa zabranom reklama za kockanje na prednjem dijelu majica koja će stupiti na snagu sredinom 2026. godine. Ovo je dodatak zabrani reklama za kockanje tokom prenosa uživo iz 2019. godine.
Tokom sezone 2023/24, osam timova imalo je sponzore kockarskih kompanija na prednjem dijelu dresa, što im je donijelo skoro 80 miliona dolara godišnje.
Međutim, prema Danielu McDonaghu, saradniku u britanskoj advokatskoj firmi Charles Russell Speechlys, koji je citiran u Bloombergovom izvještaju, kripto kompanije sada stupaju na scenu kako bi popunile prazninu uzrokovanu ograničenjima sponzorisanja kockanja.
Neki smatraju da je ovaj potez dio napora da se očisti imidž industrije digitalne imovine nakon lošeg publiciteta izazvanog kolapsom nekoliko visokoprofilnih kompanija, uključujući Three Arrows Capital (3AC), Voyager Digital i FTX.