NASCAR predstavlja svoj prvi električni prototip, razvijen u saradnji sa ABB-om, Chevroletom, Fordom i Toyotom, kojeg pogone električni motori ukupne snage od 1360 konja, a novost je i karoserija u obliku crossovera. Ima li budućnosti za ovakav koncept?
Jedna od rijetkih serija u svijetu motorsporta koja nije usvojila elektrifikovane ili potpuno električne motore je američki NASCAR. Međutim, to bi se moglo promijeniti u budućnosti, jer je slavna američka serija upravo predstavila svoj prvi električni prototip.
Novi električni prototip kreiran je u saradnji sa sva tri brenda prisutna u NASCAR-u: Chevrolet, Ford i Toyota. U razvoju ovog prototipa sarađivali su sa švicarskom kompanijom ABB, koja je i naslovni sponzor električne Formule E. Još jedna novost, koju promoviše novi prototip jeste “prizemljena” crossover karoserija. Ako i to zaživi u ovoj seriji, bit će to velika promjena za NASCAR.
Pogon električnog prototipa sastoji se od tri motora, od kojih su dva postavljena pozadi, a treći sprijeda. To znači da novi prototip dobija pogon na sve točkove, još jedan novitet za NASCAR. Električni motori razvijaju ukupno 1360 konjskih snaga. Inače, električni motori su isti kao u Ford F-150 Lightning SuperTrucku, automobilu koji je pobijedio na ovogodišnjoj trci Pikes Peak.
Šasija električnog prototipa preuzeta je od aktuelnih NASCAR automobila, uz male modifikacije. Također, upravljač, ovjes, kočnice i točkovi preuzeti su od automobila koji se takmiče u glavnoj kup seriji. S druge strane, prototip je konstruisan da vrši rekuperaciju energije, dok ga optički krasi masivni spojler i veći aerodinamički difuzor nego što se može vidjeti na aktuelnim automobilima.
NASCAR je postavio cilj da do 2035. godine postane karbonski neutralna serija. Istovremeno, menadžment američke serije ističe da je šampionat posvećen očuvanju historijske uloge SUS motora u šampionatu. Možda u budućnosti, kao jedini zdravorazumski epilog, vidimo NASCAR E seriju, koja će se paralelno voziti sa standardnim šampionatom, nešto poput F1 i Formula E.